Stosując nowe technologie jak drony do sprawdzania infrastruktury jesteśmy w stanie znacznie obniżyć koszty eksploatacji danego obiektu. Jest to sposób znacznie prostszy, tańszy a przede wszystkim bezpieczniejszy . Dobrym przykładem jest urząd energetyki w stanie  Nowy Jork. Obecnie testują drony do inspekcji tzw. Rozbijaczy lodu na jeziorze Erie. Inspekcja jednego takiego obiektu przeprowadzana do tej pory przy użyciu helikoptera to ok.3.500 $ zaś przy użyciu łodzi 3.200$. Inspekcja za pomocą drona to koszt 300 $.

Tak znaczna redukcja kosztów inspekcji sprawia iż największe światowe firmy zainteresowane są tego typu usługami. Jeden z amerykańskich potentatów telekomunikacyjnych AT&T używa firm inspekcyjnych do sprawdzania m.in swoich wież telekomunikacyjnych. Jak mówią przedstawiciele firmy  był to wybór nie tylko przynoszący duże oszczędności ale dosłownie ratujący życie wielu osób. Dla przykładu między rokiem 2013-2016  odnotowano 34 śmiertelne wypadki związane tylko z inspekcjami wież telekomunikacyjnych. Wiele firm energetycznych jak Southern czy Duke Energy zamawia regularnie inspekcje m.in linii przesyłowych energo-elektrycznych, elektrowni jak i inspekcje do szacowania szkód tych obiektów po huraganach i powodziach. W związku z tak dużym zapotrzebowaniem producenci dronów przemysłowych cały czas prześcigają się w wynajdywaniu nowych technologi na potrzeby inspekcji. W roku 2018 przewidywany jest również dwukrotny wzrost ilości przeprowadzanych inspekcji przy użyciu Dronów.

 

Najnowsze artykuły:

Rodzaje czujników wykorzystywanych z UAV

Zaawansowane czujniki zbierają dane wykorzystywane są potem nie tylko w sprawach technicznych, ale również w podejmowaniu krytycznych decyzji biznesowych. Dane z dronów można również łączyć bezpośrednio z już istniejącymi systemami a także oprogramowaniem Al.

czytaj dalej

Nawiązanie współpracy z ReliaSol

Współpraca pomiędzy ReliaSol i Locon to jeszcze skuteczniejsze i szybsze diagnozowanie problemów, co daje możliwość podjęcia szybkich działań prewencyjnych. Locon Sky Project ma bogate zaplecze techniczne, dzięki temu może naszych klientów obsługiwać kompleksowo – od wstępnych rozmów, po wdrożenie, a także wsparcie posprzedażowe.

czytaj dalej
Translate »