SkyX System Corporation, Kanadyjska firma zajmującą się analizą danych m.in zebranych z powietrza, dokonała przełomowego osiągnięcia. Za pomocą drona i zaledwie jednego lotu, zebrała dane na odcinku ok. 100 km. To rekord w tej dziedzinie inspekcji.
Firm przeleciała swoim dronem o nazwie SkyOne ponad 100 km, wzdłuż gazociągu znajdującego się na terenie Meksyku, dodatkowo cała misja została wykonana przez urządzenie w pełni autonomicznie. Powyższy lot UAV został zaprogramowany a następnie monitorowany również zdalnie z siedziby firmy, Sky Center w Toronto z pomocą zespołu inżynierów znajdujących się na miejscu w Meksyku.
Używając kamer o wysokiej rozdzielczości, zespół zidentyfikował ponad 200 potencjalnych i groźnych anomalii znajdujących się na obiekcie i w jego okolicy. W śród nich m.in nielegalne budynki i uprawy jak również wiele pęknięć i szczelin prawdopodobnie spowodowanych trzęsieniem ziemi lub jej osunięciem.
„Ta misja była przełomowa” – mówi założyciel i CEO SkyX, Didi Horn. „Udowodniliśmy niezawodność naszego rozwiązania w bardzo trudnym terenie, w niektórych miejscach niemal nie osiągalnym dla zwykłych pojazdów. Nasi Meksykańscy partnerzy byli pozytywnie zaskoczeni nie tylko wynikiem samej misji, ale jej szybkością i bardzo dużą dokładnością zebranego materiału, który im dostarczyliśmy.”
Według spółki ta misja to krok milowy z wielu powodów:
- 100 km zebranego materiału w godzinę, co przy dotychczasowym sposobie, zajęło by około tygodnia.
- Dzięki misji odnaleziono ponad 200 niebezpiecznych anomalii o których Meksykańscy partnerzy nie mieli pojęcia. Oczywiście każda z nich oznaczona dokładną lokalizacją GPS umożliwiającą natychmiastowe dotarcie i naprawę awarii.
- Przedsięwzięcie pozycjonuje SkyX na pozycji lidera w opłacalności i efektywności przeglądów gazociągów, ropociągów i innych rozlegle rozciągających się obiektów na świecie.
„Co roku wydawanych jest ponad 38 miliardów dolarów na inspekcje gazociągów i ropociągów, dodatkowo w znacznie mniej efektywny sposób, zazwyczaj również lokalizuje się awarie dużo później po jej wystąpieniu. SkyX” – mówi Horn
Co ciekawe bezzałogowy pojazd SkyX, unosi się w powietrze pionowo jak helikopter, następnie leci wzdłuż infrastruktury jak normalny płatowiec. Centrum zarządzania SkyX ( które pozwala zdalnie programować i śledzić misje w czasie rzeczywistym ) jak również należące do firmy tzw. SkyBoxy, umożliwiają SkyOne autonomiczne ładowanie baterii i kontynuowanie dalej swojej misji bez potrzeby powrotu do bazy. ( czynnik ograniczający niemal wszystkie inne drony )
SkyX obecnie finalizuje drugą cześć strategii dofinansowania, umożliwiając zainteresowanym stronom na wkład finansowy w to innowacyjne przedsięwzięcie. W zaledwie kilka tygodni firma zebrał prawie 25 procent założonego przez siebie dodatkowego budżetu.
Najnowsze artykuły:
Rodzaje czujników wykorzystywanych z UAV
Zaawansowane czujniki zbierają dane wykorzystywane są potem nie tylko w sprawach technicznych, ale również w podejmowaniu krytycznych decyzji biznesowych. Dane z dronów można również łączyć bezpośrednio z już istniejącymi systemami a także oprogramowaniem Al.
Nawiązanie współpracy z ReliaSol
Współpraca pomiędzy ReliaSol i Locon to jeszcze skuteczniejsze i szybsze diagnozowanie problemów, co daje możliwość podjęcia szybkich działań prewencyjnych. Locon Sky Project ma bogate zaplecze techniczne, dzięki temu może naszych klientów obsługiwać kompleksowo – od wstępnych rozmów, po wdrożenie, a także wsparcie posprzedażowe.
Drony w czasie pandemii, okiem Wielkiego Brata w walce z Koronawirusem
W ogólnoświatowej wojnie z pandemią drony odgrywają coraz większą role. Wraz ze zwiększoną aktywnością bezzałogowców pojawiły się pytania dotyczące swobód obywatelskich oraz potencjalnej inwigilacji i sposobu przetwarzania zebranych danych po zakończeniu pandemii.
Jak bardzo jesteśmy w stanie zrezygnować z pewnych swobód obywatelskich by przyśpieszyć proces walki z epidemią?
Czy nie otworzymy w ten sposób furtki na stałe dla Wielkiego Brata, który chętniej będzie korzystać z nowych technologii do inwigilacji społeczeństwa?
W dzisiejszym artykule postaramy się znaleźć odpowiedzi na powyższe pytania.