Nieustannie śledzimy postępy prac nad dronem Workhorse SureFly odkąd zadebiutował na Paryskim Air Show w czerwcu zeszłego roku. Obecnie szykowany jest na swój wielki debiut. Dwuosobowy octocopter przygotowywany jest do swojego pierwszego testowego lotu, po otrzymaniu oficjalnego świadectwa zdatności do lotu na targach CES w LA wydanego przez FAA.
Jak wiele osobowych dronów nad którymi obecnie pracuje zaledwie kilka firm na świecie, Surfly będzie miał za zadanie przewieść pasażerów z punktu A do B, jednakże będzie to pierwszy taki dron kierowany za pomocą Joystica. Podczas gdy inne “dronowe taksówki” takie jak Volocopter, Ehang czy Autonomous Passenger Drone są wspierane elektrycznymi silnikami, hybrydowy SureFly napędzany jest również benzyną co zwiększa jego zasięg do 112 km. Wyposażony jest w osiem przeciwnie obracających się śmigieł umieszczonych na czterech ramionach co umożliwia udźwig 180 kg.
Workhorse świadczył tydzień temu, że dostał tak zwany; eksperymentalny certyfikat zdatności do lotu dla swojego Surefly wydany przez FAA, pozwalający mu na wzbicie się w powietrze na targach CES 2018. Będzie to niezwykle ciekawe wydarzenie, oczywiście jeśli zostanie pokazane publiczności a na pokładzie znajdować się będą pasażerowie. Co prawda firma w lutym zeszłego roku zapewniała że będzie to test z osobami na pokładzie natomiast nie potwierdziła jeszcze tej informacji w ostatnim komunikacie prasowym.
Bez względu na to jak będzie wyglądał w.w. lot, jest to obiecujący krok na przód, ponieważ firmy testujące “latające taksówki” często poprzestawały na wielkich słowach.
Słowa Workhorse są jednak o tyle poważne że firma zajmuje się również produkcją takich maszyn jak elektryczny pickup, van czy współpracuje przy dronowym projekcie z firmą UPS. Ponadto silniki użyte w Dronie Surfly używane są już w BMW i3 czy skuterze C600. Firma przewiduje otrzymanie pełnego zezwolenia na loty od FAA pod koniec 2019. Jak będzie to wyglądać w praktyce, zobaczymy.
Najnowsze artykuły:
Rodzaje czujników wykorzystywanych z UAV
Zaawansowane czujniki zbierają dane wykorzystywane są potem nie tylko w sprawach technicznych, ale również w podejmowaniu krytycznych decyzji biznesowych. Dane z dronów można również łączyć bezpośrednio z już istniejącymi systemami a także oprogramowaniem Al.
Nawiązanie współpracy z ReliaSol
Współpraca pomiędzy ReliaSol i Locon to jeszcze skuteczniejsze i szybsze diagnozowanie problemów, co daje możliwość podjęcia szybkich działań prewencyjnych. Locon Sky Project ma bogate zaplecze techniczne, dzięki temu może naszych klientów obsługiwać kompleksowo – od wstępnych rozmów, po wdrożenie, a także wsparcie posprzedażowe.
Drony w czasie pandemii, okiem Wielkiego Brata w walce z Koronawirusem
W ogólnoświatowej wojnie z pandemią drony odgrywają coraz większą role. Wraz ze zwiększoną aktywnością bezzałogowców pojawiły się pytania dotyczące swobód obywatelskich oraz potencjalnej inwigilacji i sposobu przetwarzania zebranych danych po zakończeniu pandemii.
Jak bardzo jesteśmy w stanie zrezygnować z pewnych swobód obywatelskich by przyśpieszyć proces walki z epidemią?
Czy nie otworzymy w ten sposób furtki na stałe dla Wielkiego Brata, który chętniej będzie korzystać z nowych technologii do inwigilacji społeczeństwa?
W dzisiejszym artykule postaramy się znaleźć odpowiedzi na powyższe pytania.
Drony w walce w COVID19
W ciągu ostatnich kilku miesięcy rząd chiński wprowadził pilotażowe programy włączenia dronów w walce z epidemią. Wyniki tych programów mogą służyć jako model dla innych krajów, które chcą zareagować na obecny kryzys zdrowotny. W dłuższej perspektywie mogą wskazać drogę w jaki sposób publiczne i prywatne systemy opieki zdrowotnej mogą włączyć technologię dronów do swoich planów, aby złagodzić przyszłe pandemie.